Proljeće je najbolje vrijeme za čišćenje organizma, ali i za “generalku” doma. Tijekom te velike akcije svakako slijedite tri jednostavna koraka pomoću kojih ćete svoj dom organizirati i dovesti u red kao nikad prije. Za efikasnu i dobru organizaciju nije vam potrebno veliko financijsko ulaganje, nego tek malo mašte i reciklaže.

1. Prije nego stvari dođu “pod konac”, moraju proći kroz kaos

Tijekom “generalke” najbolje je ići prostoriju po prostoriju, kutak po kutak. Dakle, prvo do kraja riješite jednu sobu pa tek onda prijeđite na drugu. Kada je riječ o proljetnom čišćenju doma, mnogima je prva asocijacija dovođenje ormara u red. Toplija odjeća i obuća odlazi na svoj zimski san, a prve police ponovno postaju rezervirane za ljetne odjevne kombinacije. Ogolite do kraja ormar tako što ćete sve iz njega baciti na hrpu. Zatim svaku stvar uzmite posebno i odlučite treba li je ostaviti, baciti i(li) donirati ili reciklirati.

trikovi-efikasno-kucanstvo 02
Iskorištene kutije – novi organizatori!

Svakako treba imati na umu da je, želite li istinski organiziran dom, nemoguće zadržati sve stvari. Jedan od važnijih savjeta koji biste trebali prihvatiti u ovom prvom koraku jest da zaboravite na sentimentalnost. Bacite ili donirajte (ovisno o stanju) one stvari koje vam samo zauzimaju prostor i koje već sezonama ne koristite (svi znamo da svatko od nas ima hrpu takvih stvari). Reciklirajte, pak, one stvari koje vam ne trebaju, ali koje mogu postati odlična nova presvlaka za jastuke i sl.

Model s tri odabira – ostaviti, baciti i(li) donirati ili reciklirati – iz ormara preselite i na sve druge prostore koje treba očistiti i organizirati. Što više stvari završi u druga dva koša, dom će vam biti organiziraniji, čišći, uredniji i prozračniji, a kad jednom okusite minimalizam, teško ćete se vratiti na staro.

2. Pronađite potencijal u stvarima za otpis

Kutije za cipele, staklenke, tegle ili konzerve ne morate baciti čim sadržaj iz njih nestane. Uz malo volje, ukrasnog papira, naljepnica, trakica ili cvijeća sve to može postati odlično pomagalo u organizaciji koje će, k tomu, pridonijeti atmosferi i estetici doma. Recimo, kutije za cipele možete koristiti kao organizatore ladica. Sve što trebate je škarama prerezati kutije na pola po širini ili uzduž i poredati ih u ladicu. U takvim organizatorima možete držati čarape, rublje ili bilo koje druge sitnice.

Tegle od omiljenog džema ili zimnice također mogu biti od koristi i u organizaciji i u interijeru. One su savršeno spremište za sve sitne stvari koje se lako gube. Napunite ih, recimo, dugmićima, čavlima, spajalicama ili vijcima. Poklopce tegli možete zakucati na donji dio drvene police s kojih će teglice visiti. Osim što ćete tako uštedjeti na prostoru, ovim trikom taj će se kutak pretvoriti u poprilično kreativno rješenje.

trikovi-efikasno-kucanstvo 03
Kad u kuhinji nema mjesta, stvorite ga sami.

Idući put kada potrošite rolu toalet papira, sačuvajte unutrašnji kartonski dio. On će vam pomoći da vam se gomila kablova, slušalica i ostalih dijelova tehničke opreme više nikada ne zapetlja. Role zalijepite jednu za drugu i stavite ih u organizator za ladice (kutiju za cipele!). Svaka rola neka bude namijenjena jednom kabelu, punjaču, slušalicama i sl. Naravno, ukrašavanje trakicama ili bojanje uvijek je dobrodošlo!

Poseban trik za organizaciju stvari koje vam stoje u ormarićima jest stvaranje katova. Koristeći kutiju za cipele i unutrašnjost rola od folije ili papira za pečenje, napravite police koje su odlične za sortiranje potrepština koje stoje u toaletu – papira, sredstava za čišćenje, krpa i sl. Sve što trebate su četiri role koje ćete zalijepiti na četiri kuta unutar kutije cipela. Na vrhove rola zalijepite još jednu kutiju u koju ćete opet zalijepiti četiri role. Tako izgradite koliko god vam je katova potrebno.

3. Stvari vraćajte na njihovo mjesto

Nakon što ste uspješno prešli prva dva koraka, slijedi posljednji koji se često ispostavi kako je najteži. Nakon velikoga čišćenja sve ostane “kao iz kataloga” tek nekoliko prvih dana. Kako bi vaš dom bio svaki dan takav, potrebno je mijenjati vlastite navike. Svaku stvar nakon korištenja odmah vratite na njezino mjesto. To je zlatno pravilo pomoću kojeg više nikada neće biti izgubljenih ili zaboravljenih predmeta, a neurednost će postati prošlo svršeno vrijeme.

Organizacija doma je pola puta do uživanja, ali ne zaboravite ni sigurnost kao drugu polovicu.

Naši će vam stručnjaci rado pomoći u pronalasku onoga što tražite.