Dobar san jednako je važan kao i redovita tjelovježba te pravilna prehrana. Međutim, često se važnost dobrog sna zaboravlja, a upravo on vam može biti od pomoći i za bolje vježbanje, i za veću koncentraciju, ali i općenito bolje funkcioniranje organizma.

Dobar i kvalitetan san može biti ključan čimbenik i u borbi s kilogramima. Nije bez razloga kvalitetno spavanje još davno dobilo naziv “beauty sleep”. Jednostavno, osjećat ćete se bolje i iznutra i izvana, a evo kako doći do toga.

Za dobar san izlažite se dnevnoj svjetlosti

Vaš organizam ima prirodni sat koji se stručno naziva cirkadijalni ritam. Taj vam ritam automatski govori kada je vrijeme za spavanje, a kada za buđenje. On utječe na vaš mozak, hormone i sve ono što se događa u vašem organizmu u 24 sata.

Upravo zato potrebno je organizam preko dana što više izlagati suncu jer dnevna svjetlost pomaže cirkadijalnom ritmu u pravilnom funkcioniranju. Osim toga, dnevna svjetlost vam daje više energije, ali i poboljšava san koji tek treba uslijediti. Dokazano je da kod ljudi koji boluju od nesanice dnevno svjetlo pospješuje kvalitetu, ali i trajanje sna.

dobar san
Izbjegnite štetnu plavu svjetlost pa umjesto gledanja u mobitel ili laptop, prije spavanja odaberite čitanje knjige.

Dobar san i plava svjetlost ne idu zajedno

Baš kao što je prirodno, ali i poželjno izlagati se svjetlosti preko dana, preko noći to može imati potpuno suprotan i neželjen učinak. Naravno, sve to je opet zbog cirkadijalnog ritma. Noću se treba izbjegavati, koliko god je to moguće, tzv. plava svjetlost. Nju u najvećoj mjeri emitiraju mobiteli, laptopi, televizori i ostali uređaji.

Iako postoje brojne aplikacije koje blokiraju plavu svjetlost na uređajima, najbolje ćete je izbjeći tako što prije spavanja nećete koristiti nijedan uređaj. Uzmite 20-30 minuta prije spavanja i posvetite ih radije čitanju nego gledanju u ekran bilo koje vrste.

Kada padne noć, nije vrijeme za kavu

Započeti dan s kavom. Ima li išta ljepše od toga? Popiti kavu tijekom dana je također ugodno i uzrokuje veliku količinu sreće. Međutim, piti kavu kada padne noć i tik pred spavanje i nije najpametnija odluka. Kava vam, naime, neće smanjiti umor. Naprotiv! Samo će ga otežati. Vaš organizam vam govori da je vrijeme za spavanje, a kofein u njemu ne dopušta snu na oči.

dobar san
Kava je bolja odluka ujutro nego navečer. Za dobar san izbjegavajte konzumiranje kofeina prije spavanja.

San će svaki put pobijediti, ali tijekom večeri bit će poprilično neujednačen, plitak i loš. Najbolje ćete se uvjeriti u to jutro poslije, i to baš onda kada vam bude trebala naspavanost i odmornost. Osim kave, prije spavanja nije poželjno ni jesti, posebice ako je riječ o teškoj i masnoj hrani.

Stvorite idealne uvjete u spavaćoj sobi

Itekako je bitno gdje spavate. Da je tomu tako, pokazuje i loš san koji nastupi kada odete negdje drugdje gdje nema baš vašeg kreveta i baš vašeg jastuka. Stvorite u svojoj spavaćoj sobi idealne uvjete za spavanje. To znači imati kvalitetan jastuk i madrac koji vam odgovaraju. To znači imati i dobro prozračenu sobu.

Spavaću sobu nije poželjno grijati. Vidjet ćete već nakon jedne noći razliku u spavanju u sobi koja je prozračena i hladnija nego ostatak vašeg doma. Osim toga, za dobar san vrlo je bitno stvoriti konstantu glede vremena odlaska na spavanje i vremena buđenja. Najbolje bi bilo priviknuti se na odlazak na spavanje prije ponoći. Već nakon nekoliko dana sami ćete se bez pomoći alarma buditi najkasnije do 8 ujutro. Naspavani, odmorni i spremni za nove dnevne pobjede.

Za zdrav život treba znati kako i odmoriti.

Osigurati zdravlje najbolja je odluka koju možete donijeti.