Unatoč tome što turisti češće odabiru hotelski smještaj, potražnja za privatnim smještajem i dalje raste. U svibnju 2017. gosti su mogli birati između čak 224 tisuća soba, apartmana i mjesta za kampiranje, s ukupno 575 tisuća postelja.

Iznajmljivanje privatnog smještaja na prvu se može činiti kao jednostavan posao i laka zarada. Ipak, turista je sve više, ali i konkurencije. Zahtjevi tržišta rastu, a ponuda iznajmljivača sve je bogatija i jača.

Postavlja se vječno pitanje – kako privući kvalitetne goste, a pritom ih usrećiti toliko da vam se vrate i dogodine? Za početak – krenite od edukacije. U nastavku vam zato donosimo provjerene savjete za što lakše, uspješnije i sigurnije iznajmljivanje.

Čvrste podnice i police, kvalitetan klima uređaj…

Osim činjenice da morate zadovoljiti uvjete kategorizacije, važno je da se gosti u vašem smještaju osjećaju ugodno, sigurno i dobrodošlo. Ako tek krećete u uređivanje i opremanje stana ili apartmana, birajte namještaj, materijale i uređaje koji će vam duže potrajati.

Primjerice, zidove obojite vodootpornim, perivim bojama, kod kupnje ormara obratite pažnju na kvalitetu polica, a ako su u pitanju kreveti, provjerite čvrstoću podnice. I kod kupnje perilice, klima uređaja i sanitarija na umu imajte dobar omjer cijene i kvalitete.

Zaštitite i kupljeni namještaj i podove – novi parket lakše ćete očuvati nalijepite li zaštitne naljepnice na nogare stolaca.

Ako ste, primjerice, izabrali rustikalan, mediteranski pristup uređenju, budite mu dosljedni. Umjesto strogih, minimalističkih linija namještaja i ukrasa, prostoru udahnite živosti kombiniranjem materijala i boja, upečatljivim zavjesama, ukrasnim jastučićima i pokojom biljkom karakterističnom za vaše podneblje.

Svjetlo je također bitna stavka, zato dobro osmislite unutarnju i vanjsku rasvjetu. Eksterijer uredite ukrasnim biljem, pokojim stablom voćke i romantičnom rasvjetom.

Ulaganje ne mora biti skupo. Primjerice, rabljenu sjedeću garnituru možete pronaći u odličnom stanju, a potom ju dodatno ukrasiti i dati joj poseban štih.

iznajmljivanje-stanova-i-apartmana-plaza

Super ste uredili apartman? Pokažite ga!

Nakon cjelokupnog procesa brižljivog uređenja i odabira uređaja i namještaja sigurno osjećate zadovoljstvo. Sljedeći je korak taj da rezultate truda vas i vaše obitelji dostojno predstavite i ponudite gostima.

U tome će vam puno pomoći dobre fotografije. Unajmljivanje fotografa koji će fotografirati interijer i eksterijer vašeg stana ili apartmana najbolja je opcija i dugoročna investicijama. Imajte na umu da je, kažu istraživanja, dobra fotografija 80% odluke o “kupnji”, odnosno unajmljivanju.

Druga važna stavka je prisutnost na društvenim mrežama, naročito Facebooku i Instagramu. Osim što predstavljaju (relativno) besplatan način promocije i oglašavanja smještaja, pružaju mogućnost i direktne komunikacije s potencijalnim gostima.

Dobro osmišljena, informativna i reprezentativna web stranica sa sadržajem na nekoliko jezika, svakako vam može pružiti i dodatni kredibilitet. Tu su i servisi Airbnb, Booking.com, HouseTrip, Expedia… Internet je prepun mogućnosti – iskoristite ih.

Čistoća je (više od) pola dojma

Nečistoće ili zalutali odjevni predmet najčešće pronađete baš tamo gdje niste očekivali. Prije nego u smještaj primite nove turiste, još jednom detaljno pregledajte sve kutke stana ili apartmana, bacite smeće, zavirite u ormar, pećnicu, ispod kreveta, u tuš kabinu i još jednom pobrišite prašinu.

Pažnju gostiju također slobodno usmjerite na brigu oko održavanja prostora, a ako sami ne stižete čistiti među smjenama, unajmite osobu koja će vam olakšati proces.

iznajmljivanje-stanova-i-apartmana-cistoca

Prvi red do mora nije 5 kilometara dalje

Brza i laka zarada svima uvijek dobro dođe, no pametnije je razmišljati dugoročno. Konkurentnost zato valja postići onime što nudite, ali i samom cijenom. Kad ju određujete, u obzir uzmite sve relevantne stavke poput razdoblja, popunjenosti, kvalitete samog smještaja, dodatnih sadržaja, blizine većih središta i slično.

Pritom budite iskreni, prvenstveno prema sebi, a onda i prema drugima. Prvi red do mora znači upravo to, a ne 2000 metara do putića kojim se do plaže hoda još 3 kilometra. Ništa manje važan nije ni savjet da s posebnom pažnjom brinete o stalnim gostima. Osim cijene i termina prilagođenih baš njima, sjetite ih se i tijekom godine i tako održite povjerenje i kvalitetan odnos.

Vi ste (možda i) važniji od apartmana

Doček i ispraćaj gostiju, informiranost o događanjima, restoranima, mjestima za izlazak, ljubaznost, pažljivost, strpljivost, razumijevanje, susretljivost… Sve su to odlike dobrog iznajmljivača.

Naočigled sitnice, neke sposobnosti i vještine čine veliku razliku i ostavljaju dojam. Iako čudno zvuči, na sebe kao domaćina gledajte kao i na sam prostor koji iznajmljujete. Ako nešto trebate promijeniti, popraviti ili usavršiti, potrudite se to i učiniti.

Obnovite znanje stranih jezika, istražite običaje turista koji vam dolaze i potrudite se osvojiti ih ponekom sitnicom od srca ili zajedničkom zdravicom. Također, dio od vaše zarade uvijek uložite u poboljšanje, uljepšavanje smještaja ili širenje vlastite ponude, pritom uvažavajući komentare turista koji su već odsjeli kod vas.

Uz iznajmljivanje dolaze i situacije koje ne možete predvidjeti

Zato budite bezbrižni uz osiguranje imovine, poslovanja i vaših gostiju.