Bilo da samo šetamo, pospremamo dom ili se redovito bavimo nekim oblikom rekreacije i sporta, tjelesna je aktivnost dio našeg svakodnevnog života.

Aktivan način života donosi itekako mnogo dobrobiti, a zašto bi tjelesna aktivnost trebala biti stil svačijeg života, pročitajte u nastavku.

Zašto je tjelesna aktivnost dobra

Iako se s dobrobitima rekreacije, sporta i tjelesne aktivnosti upoznajemo još od vrtića, s vremenom dosta ljudi kao da zaboravi to primjenjivati u praksi. Užurban život, puno obveza, stres i manjak vremena tek su neki od razloga zbog kojih ljudi danas zanemaruju rekreaciju. Stoga, valja ponoviti da redovita tjelesna aktivnost smanjuje stopu smrtnosti od niza kroničnih bolesti.

Smanjuje i rizik od brojnih štetnih stanja kao što su visok krvni tlak, pretilost, povišen šećer u krvi, povišen kolesterol. Osim toga, dokazano je da tjelesna aktivnost potiče lučenje serotonina (hormona sreće) zbog čega je i manja vjerojatnost za pojavu različitih depresivnih raspoloženja.

tjelesna aktivnost
Za bolje psihofizičko zdravlje nisu nužne aktivnosti jakog intenziteta. Za početak je dovoljna i šetnja.

Tjelesna aktivnost kao oblik „restarta“

Rekreacija, posebice ona na svježem zraku, pozitivno utječe i na ljudsku psihu. Naime, zahvaljujući redovitoj tjelesnoj aktivnosti, kod čovjeka dolazi do boljeg i uspješnijeg razvijanja samosvijesti i samopoštovanja.

Umjesto da se stres, što je kod mnogih slučaj, koristi kao izlika za nebavljenje nekim oblikom rekreacije, treba imati na umu da upravo tjelovježba pomaže u smanjenju stresa. Jednostavno, potrebno ju je shvatiti kao neki oblik „restarta“ zahvaljujući kojoj svi prezaposleni mogu postati samo smireniji, produktivniji, manje nervozni i manje izloženi stresu.

Osim toga, dokazano je da aktivnije osobe u poslovnom svijetu pokazuju veću naklonjenost timskom radu, ali i otvorenosti te socijalizaciji.

Koliko je tjelesne aktivnosti dovoljno

Za postizanje rezultata, što onih fizičkih što psihičkih, poželjno je baviti se nekom aktivnošću 30 minuta nekoliko puta tjedno. Dakle, nije nužno baviti se intenzivnom sportskom aktivnošću. Dovoljno je tek lagano trčanje, a za početak i šetanje. Pješačite na posao, smanjite korištenje automobila, biciklirajte. Zaista je mnogo načina na koji se može spojiti ugodno s korisnim.

Osim toga, preporučeno vrijeme bavljenja određenom tjelesnom aktivnošću ovisi i dobi osoba. Tako se, recimo, djeci i mladima (od 6 do 17 godina) preporučuje svakodnevna fizička aktivnost u trajanju do 60 minuta.

tjelesna aktivnost
Svaka se tjelesna aktivnost treba prilagoditi dobi osobe. Osim toga, svakoj osobi najvažnije je slušati vlastito tijelo tijekom tjelovježbe.

Odraslim osobama preporučuje se provođenje umjerene tjelesne aktivnosti barem pet dana u tjednu. U slučaju više intenzivnog treninga dovoljna su tri dana u tjednu po 20-ak minuta. Kada je riječ o populaciji u trećoj životnoj dobi, preporučeno je baviti se laganom tjelovježbom koja je u potpunosti prilagođena sposobnostima osobe, ali najviše zdravlju. Svakako je prije početka poželjno i savjetovati se s liječnikom.

No, bez obzira na dob, najvažnije je slušati vlastito tijelo. Tek tada je moguće u potpunosti osjetiti sve dobrobiti koji bilo koji oblik rekreacije donosi baš svima.

Pokrenite se i stavite zdravlje na prvo mjesto.

Osiguranje zdravlja najbolje je što možete uraditi za sebe.