Muškarci su jači, snažniji, bolje fizičke spreme… Možda baš zbog toga, u prosjeku muškarci rjeđe i manje posjećuju liječnike od žena, posebice muškarci od 40+ godina. Međutim, u istom trenutku muškarci u prosjeku više piju, puše i skloniji su nezdravijem stilu života (zbog čega i umiru prije žena).

Upravo kako bi se podignula svijest o muškom zdravlju, važno je poticati muškarce na preventivne i redovite liječničke kontrole. No, prije njih svakako valja obratiti pažnju na sitnice koje doprinose zdravlju, posebice kod muškaraca nakon četrdesete.

Muškarci od 40+ trebaju češće na kontrole

Prevencija je pola zdravlja. Godišnji odlazak liječniku treba postati rutina. Na kraju, bolje da vam se svake godine pojavi rezultat da vam nije ništa nego da vas odjednom snađe nepovoljna zdravstvena situacija.

Stoga, barem jednom godišnje valja provjeriti krvni tlak, izvaditi kompletnu krvnu sliku i obaviti pregled urina. Osim toga, važno je obaviti i pregled vida. Izmjerite očni tlak i pregledajte očnu pozadinu.

Što se tiče drugih pregleda poput EKG-a, njega je poželjno raditi barem jednom u pet godina (u slučaju da nemate nikakvih poteškoća).  Tu su i ultrazvuk abdomena, kao i testiranje okultnog krvarenja iz stolice. Ukratko, neka kontakt s vašim liječnikom bude redovit. Vaš će liječnik najbolje znati uputiti vas na to što i kako trebate.

Muškarci su nakon četrdesete skloni nakupljanju kilograma. Stoga bi bilo dobro zaboraviti na “hranu s nogu” i jesti pomalo i zdravo.

Od iznimne je važnosti dobro se hraniti

Muškarci su, dakle, skloniji nezdravijem načinu života, posebice muškarci od 40+. Naime, tada se zbog obveza sve rjeđe posvećuju rekreaciji. Baš je zato uobičajenije vidjeti pretile muškarce u srednjim godinama nego pretile mladiće. Kako bi se ponovno osjećao kao mladić, svaki bi se muškarac trebao više potruditi u svoj život vratiti zdravi balans. To će najbolje i najjednostavnije učiniti – prehranom.

Posebice je to važno za muškarce nakon četrdesete godine života jer tada počinje narušavanje zdravlja prostate. Stoga je bitno unositi hranu koja je bogata cinkom, a od pomoći može biti i zeleni čaj, kao i namirnice koje obiluju vitaminima D i E.

Zaboravite na hranu s nogu i potrudite se svaki dan jesti pomalo, jesti kuhano i jesti zdravo. Iako je ovo savjet kojeg se trebaju držati svi bez obzira na dob i spol, za muškarce nakon četrdesete je posebno važno. Naime, tada obično na naplatu dolazi život pod stresom i zato je važno spremno dočekati taj udarac.

Osim toga, uz dobru i kvalitetnu hrana valja uklopiti i redovito vježbanje. Muškarci s godinama postaju skloniji debljanju, a redovita tjelovježba itekako će svakome pomoći da se osjeća i fit i zdravo.

Mentalna sprema jednako je važna kao i fizička

Jedna od tabu tema je i mentalno zdravlje muškaraca, i to baš zbog toga što je na njima teret društva da moraju biti jači i snažniji. Kada je zdravlje u pitanju, i to posebice mentalno, tu više ne vrijedi nijedna razlika između muškaraca i žena. Štoviše, neka su istraživanja pokazala kako se žene tijekom života lakše nose sa stresom u smislu da redovitije koriste svoje ispušne ventile.

muškarci 40+
Baš kao što je važno biti u fizičkoj spremi, bilo bi dobro biti i u izvrsnoj mentalnoj spremi.

Muškarci uglavnom konstantno skupljaju sve negativne emocije i bilo što im uzrokuje stres zbog čega na kraju teže podnesu krah. Naravno, to nije pravilo koje vrijedi za sve, ali svakako bi muškarci, nakon što uđu u srednje godine, trebali poraditi na svojoj mentalnoj spremi.

Muškarcima stres obično kasnije dolazi na naplatu.

Na vrijeme se pobrinite za svoje zdravlje i ne dajte stresu da ga naruši.