Ne postoji osoba na svijetu koja se nije susrela sa stresom u nekom njegovu obliku i intenzitetu. Ono što se pak razlikuje kod napada stresa je reakcija na ovog „tihog ubojicu“, koja je drugačija od osobe do osobe.

Upravo reakcija čini veliku razliku u tome kako će stres utjecati na naše psihofizičko zdravlje. Nekada je najbolji način nošenja sa stresom promjena situacije koja ga je uzrokovala. Međutim, to nije često moguće, a mnogima nije ni jednostavno. Stoga, sve što možete je naučiti pravilno reagirati na stres koji je danas najveća prijetnja našem zdravlju.

Stres se dijeli na dvije vrste

Kako biste se znali nositi sa stresom, najbolje je da prvo dobro upoznate svog neprijatelja. Tako možete za početak naučiti razlikovati dvije osnovne vrste stresa: akutni i kronični stres.

Gladni ste ili je gužva u prometu, a vi nekamo kasnite ili vam se jednostavno pećnica pokvarila, a vi očekujete goste na ručku kroz pola sata. Sve te kratkoročne, ali katkad poprilično intenzivne situacije razlog su zašto se javlja tzv. akutni stres. U tim situacijama dolazi do pojačanog lučenja hormona kortizola i adrenalina jer se tijelo automatski priprema na moguću reakciju. No, odmah nakon razrješenja neugodnih situacija, i hormoni se vraćaju u normalu, a vi obično i zaboravite da se išta neugodno dogodilo. Akutni stres sam po sebi nije toliko štetan.

Stres koji je itekako štetan je kronični stres. Njega može uzrokovati situacija na poslu koja se nikako ne rješava, egzistencijalni problemi ili pak nesretan brak. Dakle, njega uzrokuju ozbiljne životne situacije koje traju i traju. Osim toga, mogu ga uzrokovati i različita traumatična iskustva poput smrti drage osobe, bolesti i slično. Ovaj oblik stresa puno je opasniji i s njim se zbilja treba znati nositi.

stres_prejedanje
Jedan od najčešćih razloga kako se osobe nose sa stresom jest prekomjerna količina nezdrave hrane i pića. Sve to vodi do mnogo ozbiljnijih zdravstvenih smetnji.

Na vrijeme prepoznajte simptome stresa

Tijelo reagira na stres automatski. Dakle, počinje lučiti hormone koji trebaju zaštititi organizam. Međutim, pretjerano lučenje istih može vam samo naškoditi. Osim toga, neki ljudi se sa stresom nose tako što počinju pretjerano jesti, piti ili pušiti. Radi stresa dolazi do stvaranja nezdravih životnih navika koje će kad-tad ostaviti itekako velike ožiljke na vama i vašem zdravlju.

Neki od univerzalnih i prvih simptoma prevelike izloženosti stresu mogu biti glavobolja, promjena u apetitu, nesanica ili konstantni osjećaj neispavanosti, oslabljen imunitet, bezvoljnost, nervoza, „pucanje po šavovima“. Ako na vrijeme ne reagirate na simptome koji upućuju na nagomilavanje stresa, može doći do ozbiljnih zdravstvenih poteškoća.

Ojačajte pomoću tjelovježbe ili hobija

Stres napada doslovce sve. Živčani sustav, respiratorni, kardiovaskularni, reproduktivni, probavni, mišićni… Ništa u vašem organizmu nije pošteđeno.

stres_priroda_opuštanje
Sa stresom možete izaći na kraj tako što ćete pronaći svoj mir, bilo u boravku u prirodi ili nekom hobiju. Jedino tako ćete ojačati.

Često je nemoguće izbjeći stresne situacije, no ono što možete napraviti za sebe jest što zrelije i snažnije ih prigrliti. Recimo, ako znate da vam je posao najveći izvor stresa, onda svaku minutu svog slobodnog vremena potrošite na punjenje baterija. Tako ćete moći ojačati i uspješnije se nositi s izazovima na poslu. Jedan od najboljih načina takvog opuštanja svakako su tjelovježba, boravak u prirodi, dobar hobi i sl. Nađite nešto što će vam donijeti mir jer samo tako možete pobijediti ili barem ublažiti stres.

Stres i puno briga nepovoljno utječu na vas.

Osigurajte svoje zdravlje i bezbrižno uživajte u svakom danu.