O zdravim navikama svi bruje, većina ih nastoji i usvojiti, no malo nas zna koliko su životno važne. Doslovno! Baš zbog posla, obitelji i djece važno je da se posvetite sebi, a u toj će vam misiji koristiti ove spoznaje i savjeti.

Dajte pet dužem i kvalitetnijem životu

Brojke su, pogotovo kad dolaze od struke, doista neumoljiva motivacija. Znanstvenici su odavno potvrdili koliko je zdrav, uravnotežen stil života bitan, a novija su saznanja još konkretnija. Prema analizi koju je 2018. godine proveo tim znanstvenika s Harvarda, samo je 5 konkretnih zdravijih navika potrebno da si produljite život. Točnije, informacije iz dvije studije u kojima je sudjelovalo preko 123 tisuća ljudi pokazale su da uravnoteženi obroci, fizička aktivnost, održavanje tjelesne težine, umjerena konzumacija alkohola i nepušenje produljuju životni vijek za prosječno 14 godina kod žena, odnosno 12 godina kod muškaraca.

Priprema_hrane
Svoje zdrave obroke uvijek nosite sa sobom.

Opremite se povrćem i voćem

Nutricionisti i treneri slažu se u jednom – lošu je prehranu teško nadjačati fizičkom aktivnošću, kakvog god intenziteta ona bila. Štoviše, kažu kako omjer važnosti prehrane i treninga treba promatrati u omjeru 70% naspram 30%. Neka vam prva u nizu odluka zato bude vezana upravo za što bolje, uravnoteženije i zdravije obroke. Na što točno pripaziti? Prije svega, neka vam namirnice budu cjelovitije, svježije i manje procesuirane. Primjerice, kompot od jabuke zamijenite svježom jabukom, a popodnevni sendvič unaprijed pripremljenom pa netom začinjenom bogatom salatom. Osjećat ćete se zadovoljnije, a i uštedjeti vrijeme koje biste utrošili na pripremu u zadnji čas.

S druge strane, hranu pripremajte vikendima! Skuhajte više obroka, umaka pa zamrznite ili pospremite u hladnjak, narežite povrće za salatu, očistite voće i zamrznite ga za jutarnji smoothie. Sat, dva takve pripreme kad doista imate vremena sačuvat će vam živce onda kada ga nemate. Osim toga, spriječit ćete brzinsko prejedanje u trenucima gladi.

Zavirite u trgovine sa začinima

Takozvani meal prep, sad gotovo fenomen među entuzijastima zdravog načina života, možete si dodatno i uljepšati i olakšati. Pregledajte blogove i YouTube videe, otkrijte nove začine, okušajte se u drukčijim stilovima kuhanja. Isprobajte namirnice koje do sad nisu imale priliku zasjati na vašem tanjuru i naučite ih kombinirati tako da ih možete skuhati u jednom loncu. Sasvim sigurno će vas razveseliti i biranje lijepih staklenih posudica za pohranu hrane! Po potrebi (a prije ili poslije će se ukazati), obavezno uložite i u blender, dobar aparat za sporo kuhanje, možda i pekač domaćeg kruha.

Okušajte se u ranijem ustajanju

Nažalost, dan se još uvijek sastoji od 24 sata, a na nama je da ih iskoristimo najbolje što možemo. Da bismo to učinili, moramo se pokrenuti i pomjeriti alarm nešto ranije ujutro. Navika je to koja definitivno zahtijeva vrijeme prilagodbe, no sigurno će vam se svidjeti činjenica da imate više vremena za uživanje u svojim mislima, bez laptopa i mobitela. Stignete otrčati jutarnje kilometre, odvježbati jogu, doručkovati i mirno se pripremiti za radne zadatke. A tek kad pomislite na slobodno popodne za druženje s obitelji i prijateljima… Zvuči kao navika vrijedna isprobanja!

Motivirajte se odjećom za trening

Vjerojatno vam već pomalo zvoni u glavi od novogodišnjih odluka i savjeta koji se, u principu, uvijek svode na to da morate biti fizički aktivni. Radije se fokusirajte na sitnice koje vam možda nisu pale na pamet, a itekako vas mogu potaknuti na to da stvarno krenete do prve staze za trčanje, teretane ili dvorane. Prvi se trik odnosi na to da si pronađete društvo, makar samo u početku, a drugi da uplatite željenu aktivnost dok ne steknete naviku redovite tjelovježbe. Ako ste pak odlučni u tome da trenirate kod kuće, večer prije pripremite prikladnu odjeću, tenisice i opremu i sve zajedno odložite na vidljivo mjesto. Bit će vam žao zanemariti ono što ste isplanirali.

Zdrave navike_infografika
Ako ne znate s čime i kako krenuti, evo konkretnih prijedloga i savjeta.

Prepustite se tempu (i svom i glazbenom)

Neovisno o tome koliko vas obaveza čeka tijekom dana i bez obzira na to koliko su neodgodive, činjenica je da za fizičku aktivnost uvijek postoji mjesto i vrijeme. Štoviše, o tjelovježbi treba razmišljati kao o kasici za štednju! Aktivnost se, naime, u neku ruku akumulira, “zbraja” i na kraju dana, bitan je svaki vaš pokret i korak. U svoju kasicu nastojte ubaciti što više hodanja, uspinjanja po stubama i pokoji brzinski intervalni trening. Usto, pronađite omiljenu glazbenu listu i organizirajte je prema tempu, od najsporije za zagrijavanje do najbrže za vrhunac treninga. Naravno, u svemu tome ne zaboravite slušati sebe, tempo vlastitog tijela. Psihičko zdravlje jednako je važno, a stres itekako prisutan pa ako osjetite da je potrebno, pokoji trening slobodno zamijenite odmorom uz film.

Zdravo je razmišljati o budućnosti.

Razmislite o nekom od GRAWE programa osiguranja života.